نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

نیم نگاهی به اهمیت لباس ورزشکاران به بهانه انتشار عکسی از پیراهن تیم فوتبال چوکا تالش

  • کد خبر: ۸۸۳۰۵
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
نیم نگاهی به اهمیت لباس ورزشکاران به بهانه انتشار عکسی از پیراهن تیم فوتبال چوکا تالش
چیزی که کم است شفاف بودن رقابت طراحان در مسابقه طراحی لباس ورزشکاران است؛ مفقود شدن طرح برخی از طراحان و ده‌ها چالش دیگری که فرمالیته بودن مسابقه و رقابت طراحی لباس برای ورزشکاران را به اثبات می‌رساند.

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ سال‌های زیادی است که بحث طراحی‌های بدقواره و عجیب و غریب لباس ورزشکاران ایرانی، داغ است. در ایران هنرمندان خوش ذوق و با سلیقه کم نداریم، اما متأسفانه مسئولان کوچک‌ترین فرصتی برای ارائه هنر این عزیزان در نظر نمی‌گیرند. فارغ از اینکه این طرح‌ها قرار است مقابل چشم و دوربین جهانیان ظاهر شود و اقتدار و شکوهِ ایران و ایرانی را به رخ بکشد.

چند سال پیش بود که با رونمایی لباس ورزشکاران عازم المپیک، پچ پچ‌های کاربران فضای مجازی به غوغایی بزرگ و حرف لباس تیم ملی، به کلام هر مجلسی تبدیل شد. این گونه بود که اعتراض‌های عمومی به لباس کاروان ایرانیان شدت گرفت و طراحانی که طرح هایشان در رقابت رد شده بود، طرح‌های خود را در فضای مجازی منتشر کردند و اتفاقا با کلی واکنش مثبت همراه شد. همین شد که مدیران کاروان تصمیم جدیدی گرفتند و لباس ورزشکاران را تا حدی تغییر دادند. با این حال باز هم پوشش ورزشکاران ایرانی در المپیک تحفه دندان گیری نبود.

این اتفاق دوباره امسال هم تکرار شد. لباسی که بانوان ورزشکار ایرانی در المپیک ۲۰۲۱ بر تن کرده بودند، هیچ شباهتی به لباس یک ورزشکار نداشت. پیراهنی با سرشانه‌ای آویز و زائد، آستین‌های گشاد و دامنی چین دار که بیشتر مناسب مجالس دورهمی زنانه است. لباس آقایان هم یک کت وشلوار ساده و بدون کوچک‌ترین طرح و نمادی بود، حالا انتشار طرحی از لباس تیم فوتبال چوکاتالش، دوباره موضوع طراحی لباس را به جریان انداخته است. تصویر طراحی شده روی این پیراهن از آرم و لوگوی این تیم الهام گرفته شده است.

یک تمام رخ با ابهت از صورت عقابی سبز و سپید که تمیز، شکیل و ساده روی لباس قرار گرفته است. تیمی که لقب ورزشگاهش با عنوان «قلعه عقاب ها» شهرت یافته است. تیم چوکاتالش که امسال در لیگ دسته دو کشور حضور دارد، باشگاهی متعلق به شهرستان تالش است و با این طراحی ثابت می‌کند که کشور ما طراح و هنرمند کاربلد کم ندارد.

چیزی که کم است شفاف بودن رقابت طراحان در مسابقه طراحی لباس ورزشکاران است؛ مفقود شدن طرح برخی از طراحان و ده‌ها چالش دیگری که فرمالیته بودن مسابقه و رقابت طراحی لباس برای ورزشکاران را به اثبات می‌رساند. بازنشر این تصویر واکنش‌های متفاوتی را هم در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت؛ از «دمشون گرم. واقعا وقت گذاشتن.» تا «اتفاق مثبتیه. اما راه داره تا خیلی جذاب‌تر بشه.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->